reth_limani_old2.jpg
 

 

 

 

ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΩΝ
19/09/05

Τη στρατηγική της κυβέρνησης για την εισαγωγή των βιοκαυσίμων στην Ελληνική αγορά ανέπτυξαν ο υπουργός και ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Δ. Σιούφας και Γ. Σαλαγκούδης σε ειδική ημερίδα υπό την αιγίδα της Γενικής Διεύθυνσης Ενέργειας και Μεταφορών της Ε.Ε.


Στο χαιρετισμό του ο Δ. Σιούφας ανέφερε ότι η ακολουθούμενη από όλη την Ε.Ε στρατηγική αυτή, αποβλέπει στη δημιουργία μιας ανταγωνιστικής Ευρώπης, με όσο το δυνατόν μικρότερη εξάρτηση από το πετρέλαιο και γίνεται ιδιαίτερα επιτακτική, μετά την έκρηξη στις διεθνείς τιμές του «μαύρου χρυσού» και τις συνέπειες που προκαλεί σε βάρος των εθνικών οικονομιών.

Ο υπουργός είπε ότι τις προσεχείς ημέρες θα ενσωματωθεί στο εθνικό μας δίκαιο η Κοινοτική Οδηγία για την παραγωγή, εμπορία και διάθεση των βιοκαυσίμων, πρωτοβουλία σημαντική, καθώς στο ελληνικό αγροτικό ισοζύγιο θα ενταχθούν οι ενεργειακές καλλιέργειες, δίνοντας μια ακόμη προοπτική στους αγρότες.

Αρχίζοντας την ομιλία του ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Γ. Σαλαγκούδης τόνισε ότι το εγχείρημα της εισαγωγής των Βιοκαυσίμων είναι συναρπαστικό και πολυεπίπεδο, καθώς απαιτεί αποτελεσματική τήρηση των κοινοτικών δεσμεύσεων της χώρας στο πλαίσιο της Οδηγίας 2003/30, ενίσχυση της ασφάλειας της ενεργειακής τροφοδοσίας και ανεξαρτησίας με την ταχεία προώθηση της χρήσης των βιοκαυσίμων στις μεταφορές, προστασία του περιβάλλοντος, προώθηση της περιφερειακής ανάπτυξης μέσω της εγκατάστασης εγχώριων επενδύσεων παραγωγής Βιοκαυσίμων και εξυπηρέτηση των ανωτέρω πολιτικών με μεγιστοποίηση του οφέλους για τον Έλληνα αγρότη, με σεβασμό στον ανταγωνισμό και τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας.

Η κοινοτική οδηγία για τα βιοκαύσιμα καθορίζει τιμή αναφοράς για το στόχο διείσδυσης των Βιοκαυσίμων έως τις 31-12-2005 το 2%, βάσει του ενεργειακού περιεχομένου επί του συνόλου της βενζίνης και του πετρελαίου ντήζελ που διατίθεται προς χρήση στις μεταφορές και έως τις 31-12-2010 το 5,75%.
Με σκοπό την ενσωμάτωση της στο εθνικό δίκαιο, το Υπουργείο Ανάπτυξης ξεκίνησε σειρά επαφών με όλους τους εγχώρια εμπλεκόμενους στον τομέα καυσίμων/βιοκαυσίμων. Τα κύρια σημεία που προέκυψαν είναι –μεταξύ άλλων- ότι τα προσφορότερα για την Ελλάδα βιοκαύσιμα είναι το βιοντήζελ και η βιοαιθανόλη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν προωθούνται και άλλα όπως είναι τα καθαρά φυτικά έλαια.

Ήδη, ενα εργοστάσιο παραγωγής βιοντήζελ από την εταιρία ΕΛΒΥ Α.Ε. στο Κιλκίς έχει ήδη αρχίσει τη λειτουργία του, ενώ πολλές ακόμη εταιρίες έχουν εκφράσε ενδιαφέρον για την κατασκευή μονάδων παραγωγής χαμηλής-μέσης ετήσιας δυναμικότητας σε διάφορα σημεία της χώρας. Όσο αφορά στην βιοαιθανόλη, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει παραγωγή ή εισαγωγή της για χρήση ως καυσίμου μεταφορών, παρά μόνο για την παρασκευή αλκοολούχων ποτών. Πάντως, δεν έχουν εκδοθεί ακόμη από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Τυποποίησης (CEN) προδιαγραφές για βιοαιθανόλη αυτοκίνησης, κάτι που αναμένεται να γίνει περί τις αρχές του 2006. Άλλωστε, στην Ελλάδα σήμερα υπάρχει σημαντικό δυναμικό αγροτικών καλλιεργειών που μπορούν να διατεθούν για την παραγωγή βιοκαυσίμων (ηλιέλαιο, βαμβακέλαιο, κραμβέλαιο,καπνέλαιο, ντοματέλαιο, γλυκός σόργος).


 

 

ON LINE Σύμβουλος/Επικαιρότητα


 


 

 

 



powered by HOTSoft.gr
ίντερνετ, δίκτυα & τηλεπικοινωνίες