reth_limani_old3.jpg
 

 

 

 

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ 92 ΑΛΥΣΙΔΩΝ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
16/06/05

Έρευνα της STAT BANK για την πορεία 92 αλυσίδων σουπερμάρκετ

 

«Με δύο ταχύτητες» η αγορά των αλυσίδων σουπερμάρκετ

 

Σχετικός Πίνακας

 

Οι συνολικές πωλήσεις των εταιριών (με συγκρίσιμα στοιχεία 2004/2003) αυξήθηκαν κατά 7,5% ενώ τα συνολικά καθαρά κέρδη παρέμειναν παγωμένα. Ο τζίρος των 92 επιχειρήσεων διαμορφώθηκε στο επίπεδο των 6,8 δισεκατομμυρίων ευρώ ενώ τα συνολικά καθαρά κέρδη υπερέβησαν κατά τι τα 128 εκατομμύρια ευρώ

 

Οι 43 από τις 92 αλυσίδες είτε εμφάνισαν ζημιές είτε παρουσίασαν επιδείνωση των οικονομικών επιδόσεών τους.

 

 

Με «δύο ταχύτητες» κινείται η αγορά των σουπερμάρκετ η οποία ωστόσο το 2004 για πρώτη χρονιά είδε τις επιδόσεις της να κινούνται σε βήμα σημειωτόν. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα έρευνας της STAT BANK η οποία βασίστηκε στα οικονομικά στοιχεία των επιχειρήσεων του κλάδου που δημοσίευσαν ισολογισμό ως τις 14 Ιουνίου 2005, οι συνολικές πωλήσεις των εταιριών (με συγκρίσιμα στοιχεία 2004/2003) αυξήθηκαν κατά 7,5% ενώ τα συνολικά καθαρά κέρδη παρέμειναν παγωμένα. Συγκεκριμένα, ο συνολικός κύκλος εργασιών των 92 επιχειρήσεων διαμορφώθηκε στο επίπεδο των 6,8 δισεκατομμυρίων ευρώ ενώ τα συνολικά καθαρά κέρδη υπερέβησαν κατά τι τα 128 εκατομμύρια ευρώ.

 

Από το δείγμα της STAT BANK, προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:

 

* ο τομέας των σουπερμάρκετ, το οποίο δικαίως θεωρείται το «τελευταίο ανάχωμα της ευρείας κατανάλωσης» εμφάνισε έντονα σημεία κόπωσης. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ο κλάδος απέσπασε περίπου το 13% του συνολικού τζίρου του ελληνικού εμπορίου και μόλις το 4% των συνολικών καθαρών κερδών του. (Οι συγκρίσεις αφορούν ένα δείγμα 1.700 εισαγωγικών και εμπορικών επιχειρήσεων που δημοσίευσαν ισολογισμό ως τις 14 Ιουνίου).

* Ενδεικτικό της επιβράδυνσης που παρατηρείται στον κλάδο είναι το γεγονός ότι, ενώ το μέσο περιθώριο καθαρών κερδών των αλυσίδων σουπερμάρκετ είναι 1,8%, το αντίστοιχο μέσο περιθώριο για ολόκληρο το δείγμα των εμπορικών επιχειρήσεων είναι περίπου 4%.

* από τις 92 επιχειρήσεις σουπερμάρκετ οι 11 εμφάνισαν ζημιές και οι 81 κέρδη.

* από τις κερδοφόρες αλυσίδες σουπερμάρκετ, οι 32 παρουσίασαν μείωση της κερδοφορίας τους. Έτσι, οι 43 από τις 92 αλυσίδες είτε εμφάνισαν ζημιές είτε παρουσίασαν επιδείνωση των οικονομικών επιδόσεών τους. Το στοιχείο αυτό είναι ενδεικτικό της ύπαρξης εταιριών «δύο ταχυτήτων» στον κλάδο.

 

Σε ότι αφορά τις επιμέρους επιχειρήσεις, ενδιαφέρον εμφανίζουν τα παρακάτω γεγονότα:

* Η Καρφούρ-Μαρινόπουλος, παραμένει η πρώτη λιανεμπορική επιχείρηση της χώρας με έναν τζίρο 1,64 δισεκατομμύρια ευρώ. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι τα στοιχεία που εμφανίζονται στις δύο χρήσεις δεν είναι συγκρίσιμα.

* Η Α-Β Βασιλόπουλος συνέχισε με ελαφρύ καλπασμό την ανοδική της πορεία, γεγονός που εκφράστηκε τόσο στη βελτίωση των πωλήσεων όσο κυρίως των κερδών της. Ιδιαίτερα θετικό παραμένει το γεγονός ότι η εταιρία μείωσε τις συνολικές της υποχρεώσεις αυξάνοντας ταυτόχρονα το σύνολο ιδίων κεφαλαίων της.

* Η αλυσίδα Σκλαβενίτης εξακολουθεί να παραμένει μια ιδιαίτερα νοικοκυρεμένη επιχείρηση. Παρά τη μείωση των κερδών της, παραμένει μια από τις πιο χρυσοφόρες επιχειρήσεις του κλάδου με ιδιαίτερα ικανοποιητική χρηματο-οικονομική διάρθρωση.

* Η Βερόπουλοι Αφοί ΑΕΒΕ συνέχισαν την ανοδική πορεία τους τόσο σε επίπεδο τζίρου όσο και επίπεδο κερδών.

* Οι επιχειρήσεις Ατλάντικ και Μετρό εμφάνισαν αύξηση των καθαρών κερδών τους περίπου κατά 31% διατηρώντας σε ικανοποιητικά επίπεδα και την κεφαλαιακή τους διάρθρωση.

* Ενδεικτική της πολύ καλής πορείας των αλυσίδων που κινούνται σε ένα διαφορετικό επίπεδο τιμών είναι η περίπτωση της Dia Hellas που αύξησε τη κερδοφορία της κατά 130%.

* Θετική τέλος ήταν η πορεία των αλυσίδων Άλφα-Δέλτα, Extra Πρώτα & Φθηνά, Ηλίας Δούκας, Παπαγεωργίου, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και Κρόνος.

 

ON LINE Σύμβουλος/Επικαιρότητα


 


 

 

 



powered by HOTSoft.gr
ίντερνετ, δίκτυα & τηλεπικοινωνίες