reth_fortezza.jpg
 

 

 

 

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΙΜΟ ΕΝΔΥΜΑ
28/04/05

Ενισχύονται οι αλυσίδες, χάνουν έδαφος οι «μικροί» στη μάχη με την κινεζική αγορά Ανοδικές τάσεις παρουσίασαν οι πωλήσεις της εγχώριας αγοράς αλυσίδων καταστημάτων ετοίμων ενδυμάτων κατά το 2004, μετά την κάμψη που εμφάνισαν το 2003. Τα μεμονωμένα καταστήματα ετοίμων ενδυμάτων ωστόσο περιέρχονται σε ολοένα και δυσμενέστερη θέση, όχι τόσο λόγω της επέκτασης των αλυσίδων όσο -κυρίως- λόγω της ραγδαίας διείσδυσης των κινεζικών επιχειρήσεων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα κλαδικής μελέτης που εκπόνησε η εταιρεία ICAP, το μέγεθος της εγχώριας αγοράς αλυσίδων καταστημάτων ετοίμων ενδυμάτων (με τουλάχιστον τρία καταστήματα τα οποία λειτουργούν υπό το ίδιο brand label), όπως προσδιορίζεται από το σύνολο των πωλήσεών τους, εμφάνισε ανοδική πορεία την περίοδο 2000-2004, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 6,4%. Συγκεκριμένα, ο ρυθμός αύξησης ακολούθησε φθίνουσα πορεία το διάστημα 2000-2003, ενώ ανέκαμψε το 2004, οπότε και διαμορφώθηκε σε 7% περίπου, έναντι του 2003. Όσο για τα μεμονωμένα καταστήματα ετοίμων ενδυμάτων, αυτά αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα από τον ανταγωνισμό της κινεζικής αγοράς. Οι ιδιαίτερα χαμηλές τιμές μάλιστα αποτελούν το συγκριτικό πλεονέκτημα των κινεζικών επιχειρήσεων, στοιχείο το οποίο ενισχύεται από την έλλειψη ρευστότητας που αντιμετωπίζουν πολλά ελληνικά νοικοκυριά. Αντίθετα, οι περισσότερες αλυσίδες καταστημάτων ετοίμων ενδυμάτων δεν επηρεάζονται ιδιαίτερα από τη διείσδυση των προϊόντων από την Κίνα, καθώς στηρίζονται στην υψηλή αναγνωρισιμότητα των εμπορικών σημάτων που διαθέτουν, συνεπεία της κατάλληλης διαφημιστικής προβολής και της παρουσίας τους σε περισσότερα του ενός εμπορικά σημεία. Παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι, με βάση τις ισχύουσες συνθήκες και τάσεις, το μέγεθος αγοράς των αλυσίδων ετοίμων ενδυμάτων θα παρουσιάσει άνοδο κατά 6%-8% το 2005 έναντι του 2004, παρόμοια δε ποσοστά αύξησης εκτιμάται ότι θα ισχύουν και για τη σεζόν 2006, συγκιτικά με το 2005. Σημαντικό ρόλο σε αυτήν την εξέλιξη θα έχει και η περαιτέρω εξάπλωση του δικτύου καταστημάτων των αλυσίδων, όχι μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά και σε διάφορες επαρχιακές πόλεις. Ταυτόχρονα, εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση του βαθμού συγκέντρωσης των μεριδίων αγοράς των μεγάλων αλυσίδων καταστημάτων, στοιχείο το οποίο θα συνδυαστεί με την περαιτέρω συρρίκνωση του μεριδίου μεμονωμένων καταστημάτων.

 

ON LINE Σύμβουλος/Επικαιρότητα


 


 

 

 



powered by HOTSoft.gr
ίντερνετ, δίκτυα & τηλεπικοινωνίες