bluehatch.jpg
 

 

 

 

ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΑΚΤ. ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ
11/12/06

Να διερευνήσουμε και να αξιοποιήσουμε την δυνατότητα σύνδεσης του Ρεθύμνου με την ηπειρωτική Ελλάδα μέσω δρομολόγησης υδροπλάνων.

Με βάση την σημερινή κατάσταση της μη καθημερινής ακτοπλοϊκής ή άλλης σύνδεσης του Ρεθύμνου με την υπόλοιπη χώρα , που επιφέρει μόνο αρνητικά αποτελέσματα για την αναπτυξιακή πορεία της πόλης , του νομού μας και των επιχειρήσεων όλων των κλάδων τουρισμού-μεταποίησης εμπορίου-υπηρεσιών -, και ενώ την ίδια ώρα οι διπλανοί νομοί έχουν καθημερινά ακτοπλοϊκή και αεροπορικές συνδέσεις , θα πρέπει να αρχίσουμε να διερευνούμε και να αξιοποιούμε εναλλακτικές μορφές λύσης του προβλήματος αυτού που χρονίζει και δεν φαίνετε να λύνεται κάπως , ούτε με κρατική ούτε με ιδιωτική πρωτοβουλία.
Η δρομολόγηση των υδροπλάνων, είναι μια λύση που πρέπει να διερευνήσουμε. Μάλιστα τη χρονική αυτή στιγμή που έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον του επιβατικού κοινού.
Για να γίνει αυτό πρέπει να έγκριση του υδατοδρομίου από τα αρμόδια υπουργεία μεταφορών και εμπορικής ναυτιλίας.
Σήμερα με επιτυχία εκτελούνται ήδη δρομολόγια υδροπλάνων από την Πάτρα προς την Κέρκυρα, τους Παξούς και τα Ιωάννινα, ενώ σύντομα θα υπάρξει ένα πλήρες δίκτυο για τα Ιόνια νησιά.
Στόχος του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας που χειρίζεται το θέμα, είναι η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία για τη σύνδεση νησιωτικών προορισμών με τα μεγάλα Κέντρα προς κάλυψη των αναγκών όλης της νησιωτικής Ελλάδας.
Πρόσφατα υπεγράφη σύμβαση με την εταιρία Air Sea Lines, διάρκειας τριών ετών, και τον Οργανισμό Λιμένος Λαυρίου για τη λειτουργία υδατοδρομίου και την έναρξη δρομολογίων από το Λαύριο για τα νησιά Κυκλάδων και Βορείου Αιγαίου (μέχρι τρεις πτήσεις ημερησίως), στο πλαίσιο των εξαγγελιών του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη για τη σύνδεση της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας με γέφυρα τα υδροπλάνα.
Από στοιχεία που υπάρχουν , σε ικανοποιητικό βαθμό κυμαίνονται οι πληρότητες των υδροπλάνων στη γραμμή από την Πάτρα στην Κέρκυρα με αποτέλεσμα η εταιρία να προσθέσει και τρίτο ημερήσιο δρομολόγιο. Σύμφωνα με την εταιρία, αρκετοί ήταν εκείνοι που επέλεξαν τα υδροπλάνα την περίοδο του Πάσχα για να μεταβούν στο νησί της Κέρκυρας, με τις πληρότητες να "αγγίζουν" το 100%. Το υπόλοιπο χρονικό διάστημα, καλύπτεται περίπου το 50% των θέσεων. Από τα στατιστικά στοιχεία των δρομολογίων του Απριλίου, προκύπτει ότι οι Πατρινοί επιλέγουν τα υδροπλάνα για να μεταβούν στη Κέρκυρα για τουριστικούς λόγους ενώ αντίθετα οι Κερκυραίοι για επαγγελματικούς σκοπούς.
Όσον αφορά στις προσθαλασσώσεις, γίνονται λίγο έξω από τη μαρίνα της Πάτρας και εισέρχονται στις εγκαταστάσεις περνώντας τον κυματοθραύστη όπως τα πλεούμενα. Κάποιος που βρίσκεται κοντά στη μαρίνα είναι βέβαιο ότι θα διακρίνει τους ελιγμούς του κυβερνήτη πριν την προσθαλάσσωση, όπως επίσης θα ακούσει ζωηρό θόρυβο, αντίστοιχο με εκείνον των αεροπλάνων.
Την ίδια ώρα , την έναρξη δρομολογίων με υδροπλάνα εξετάζει σοβαρά το Λιμενικό Ταμείο Χαλκιδικής, σε συνεργασία πάντα με το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, προσβλέποντας στην καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης. Μάλιστα, σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου στην εφημερίδα `Μακεδονία`, κ. Ιωάννη Αργυρού, "ήδη έχουν γίνει οι πρώτες επαφές και προχωρά η υλοποίηση του έργου αυτού".

"Η δαπάνη των έργων που απαιτούνται (δημιουργία πλωτής εξέδρας, κατασκευή αίθουσας αποεπιβίβασης)", όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Αργυρός, "δεν είναι πολύ μεγάλη" ενώ υπογραμμίζει πως "αν υπάρξει η συνεργασία των φορέων της Χαλκιδικής σύντομα θα επιτευχθεί η διασύνδεση της Χαλκιδικής με υδροπλάνα, τόσο με τα νησιά του Αιγαίου, όσο και με τη Θεσσαλονίκη".
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, στο έργο της συγκοινωνίας με υδροπλάνα ορίζεται φορέας διοίκησης και εκμετάλλευσης το Λιμενικό Ταμείο, ενώ φορείς λιμενικής υποστήριξης και λειτουργίας της βάσης των υδροπλάνων για τρία χρόνια, τα οποία ανανεώνονται, μπορούν να είναι δήμοι ή ιδιώτες. Απαραίτητες προϋποθέσεις για τη λειτουργία τέτοιων βάσεων είναι να μην παρεμποδίζεται η ναυσιπλοΐα, να υπάρχει αποδοχή από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και να εξασφαλίζεται η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
"Η δρομολόγηση υδροπλάνων γίνεται πραγματικότητα, μια εναλλακτική μορφή μεταφοράς και ανάπτυξης της νησιωτικής και ακριτικής Ελλάδος. Η δρομολόγηση υδροπλάνων μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη επικοινωνία μεταξύ των νησιών και της υπόλοιπης Ελλάδας αλλά και στην αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων των απομακρυσμένων περιοχών της χώρας και να τονώσει την τουριστική κίνηση αναβαθμίζοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό", ανέφερε ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, μιλώντας πρόσφατα, στη Βουλή .
Πρόθεση εκτέλεσης τακτικών πτήσεων στους προορισμούς των άγονων γραμμών, εξεδήλωσε πρόσφατα στην αρμόδια Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και στην αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή η εταιρία υδροπλάνων, Air Sea Lines, που ήδη δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, εκτελώντας δρομολόγια από Κέρκυρα προς Παξούς και τη λίμνη Ιωαννίνων. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρία πρότεινε τα δρομολόγια, που θα εξυπηρετούν συνολικά 18 άγονες γραμμές του Αιγαίου και του Ιονίου, να μην είναι επιδοτούμενα από το ελληνικό Δημόσιο, όπως γινόταν μέχρι σήμερα.
Όπως έχει αναφέρει σε δηλώσεις του εκπρόσωπος της εταιρίας "η εταιρία μπορεί να πετάξει αεροπλάνα με πλωτήρες, τροχούς και αμφίβια. Σκοπός της είναι να χρησιμοποιήσει και τους τρεις αυτούς τύπους αεροπλάνου, για τους οποίους έχει ήδη πιστοποιηθεί, ώστε να μεγιστοποιήσει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης των κατοίκων μικρών και μεγάλων νησιών και παραθαλάσσιων πόλεων, από λιμάνια και αεροδρόμια, ενώνοντάς τα αεροπορικώς μεταξύ τους και με τα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, κ.λ.π.)".
Κατόπιν της υπογραφής της απόφασης με την οποία εγκρίθηκε η λειτουργία του πρώτου θαλάσσιου αεροδρομίου στην περιοχή Γουβιά της Κέρκυρας, δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών "Με την πρώτη απόφαση που υπογράφηκε ήδη, ανοίγει ο δρόμος για τη δρομολόγηση υδροπλάνων στα νησιά. Στόχος μας αποτελεί η δημιουργία και άλλων τέτοιων θαλάσσιων αεροδρομίων σε νησιά και αρκετές περιοχές της χώρας, ώστε με τη δυνατότητα εξυπηρέτησής τους από υδροπλάνα να βελτιωθεί η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση με την ηπειρωτική Ελλάδα και άλλες περιοχές αυτές και με τον τρόπο αυτό να τονωθεί και η τουριστική κίνηση".

Με βάση τα παραπάνω τα οποία υποδηλώνουν την βούληση της πολιτείας η οποία ήδη έχει εκφραστεί και νομοθετικά , αλλά και την ύπαρξη εντόνου επιχειρηματικού ενδιαφέροντος , είναι φανερή πλέον η λύση εν μέρει ίσως της άρσης της απομόνωσης του Ρεθύμνου που επιφέρει οικονομικές ,εμπορικές, τουριστικές, κοινωνικές επιπτώσεις .Είναι ευκαιρία τώρα να διεκδικήσουμε το πρώτο υδατοδρόμιο της Κρήτης , εξάλλου το δικαιούμαστε με όποιο κριτήριο αναπτυξιακό και αν τεθεί .
Πιστεύω ότι το θέμα πρέπει άμεσα να συζητηθεί από τους τοπικούς φορείς και ειδικά το επιμελητήριο , τους δήμους ,το λιμενικό ταμείο, την νομαρχία, το σύλλογο ξενοδόχων , τους επαγγελματικούς συλλόγους και φυσικά με τα συναρμόδια υπουργεία ναυτιλίας και μεταφορών , αφενός για να τεθεί το θέμα της δημιουργίας υδατοδρομίου αλλά και να προσκληθεί ο επιχειρηματικός φορέας που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα στην δρομολόγηση υδροπλάνων τα τελευταία 2 χρόνια για να δει το τοπικό ενδιαφέρον και την σίγουρη βιωσιμότητα της γραμμής προς Πειραιά και άλλα μέρη της χώρας.

Γιάννης Χ. Παπατζανής
Αντιπρόεδρος επιμελητηρίου Ρεθύμνης

 

ON LINE Σύμβουλος/Επικαιρότητα


 


 

 

 



powered by HOTSoft.gr
ίντερνετ, δίκτυα & τηλεπικοινωνίες