reth_fortezza.jpg
 

 

 

 

ΟΜΙΛΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ: GREECE FIT FOR THE FUTURE OF TOURISM
04/10/06

Την Τετάρτη, 20 Σεπτεμβρίου 2006 στο Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο έγινε ομιλία στην Αγγλική γλώσσα από τον κύριο M. Frenzel, CEO TUI με θέμα: Greece fit for the future of tourism.

Την παρουσίαση μπορείτε να την βρείτε στο http://www.sete.gr/files/Egkyklioi/SpeechFrenzel-TUI.pdf

Η παρουσίαση αναφέρεται: α. στην TUI (μεγέθη, χαρακτηριστικά, κλπ), β. σε κάποιες τάσεις της αγοράς διεθνώς και γ. στην Ελλάδα.

Στη συνέχεια ακολουθούν μερικά σχόλια για κάποια σημεία της παρουσίασης. Προτείνουμε να τυπώσετε πρώτα την παρουσίαση και στη συνέχεια να προχωρήσετε στην ανάγνωση του σχολιασμού.

 

Σχόλια

 

Σελ. 6: European markets back on the growth path.

Από το 2002 και μετά η Ευρωπαϊκή αγορά των οργανωμένων διακοπών βρίσκεται σε συνεχή άνοδο. Η εκτίμηση για το 2006 είναι μια αύξηση της τάξεως του 3,5%. Η Ελλάδα με εκτιμώμενη μεταβολή σχεδόν + 8% είναι προφανώς πάνω από τον μέσο όρο. Όμως, ενώ η Ευρωπαϊκή αγορά οργανωμένων ταξιδίων στο διάστημα 2002 - 2006 παρουσίασε μεταβολή 18,5%, η αντίστοιχη μεταβολή για την Ελλάδα ήταν περίπου 6,9% (από 12,9 εκατ. αφίξεις το 2002 σε 13,8 εκατ. που είναι η εκτίμηση για το 2006).

 

Σελ. 7: European online travel market continues strong growth.

Εξακολουθεί να παραμένει εντυπωσιακή η αύξηση του τζίρου που πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικών κρατήσεων. Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται με μεγάλη ένταση τα τελευταία 5 χρόνια. Κάθε χρόνο το διαβάζουμε, το επισημαίνουμε και «συγκινούμεθα» αναλόγως. Στην υπέροχη τουριστική μας χώρα όπου εδώ και 20 χρόνια τουλάχιστον πάντα μιλάμε για μείωση της εξάρτησης από τους tour operators και ενώ ζούμε σε περίοδο τεχνολογικής ανάπτυξης, η συντριπτική πλειοψηφία των καταλυμάτων μας δεν μπορεί να δεχθεί ηλεκτρονικές κρατήσεις σε πραγματικό χρόνο!!!

 

Σελ. 10: Greeks major chances are offside the low cost carrier routes.

Φο-βε-ρή διαφάνεια! Δεν χρειάζονται πολλά λόγια, η ζωγραφιά εξηγεί πάρα πολλά για τις κατευθύνσεις των τουριστικών ροών στην Ευρώπη. Η Ελλάδα πιστή στο δόγμα «καθαροί ουρανοί» (αλλά χωρίς πολλούς τουρίστες), όχι μόνο στερείται πολιτικής αερομεταφορών, αλλά επιδεικνύοντας μια περίεργη αντίληψη κρατισμού, διαιωνίζει τα μονοπώλια, στρεβλώνει την αγορά και τον ελεύθερο ανταγωνισμό και ως φυσικό επακόλουθο μειώνεται η ανταγωνιστικότητα του τουρισμού.

 

Σελ. 12 & 13: Greece with an outstanding touristic image.

Παρότι χρειάζονται περισσότερα στοιχεία για να οδηγηθούμε σε ασφαλή συμπεράσματα, μερικά στοιχεία είναι απλά: Η ελκυστικότητα του προορισμού Ελλάδα βασίζεται σε μέγιστο βαθμό στον σκληρό πυρήνα του βασικού της προϊόντος (ήλιος - θάλασσα - αρχαίος πολιτισμός). Το γεγονός ότι δεν είμαστε πρώτοι και στην τελική επιλογή των περισσοτέρων τουριστών, σημαίνει ότι έχουμε αδυναμίες. Οι αδυναμίες αυτές πρέπει να είναι πολύ σημαντικές ώστε να ξεπερνούν και να ανατρέπουν τις διαθέσεις των υποψήφιων τουριστών. Από την άλλη μεριά, δείχνουν ένα potential του τουριστικού προορισμού Ελλάδα το οποίο θα πρέπει να εκτιμήσουμε και να προσεγγίσουμε σιγά σιγά...

 

Συμπερασματικά, με βασικό όπλο το image πρέπει να καλύψουμε πολύ δρόμο ακόμα έχοντας τεχνολογική υστέρηση και σημαντικό πρόβλημα προσπελασιμότητας. Όμως, επειδή το image από μόνο του δεν αρκεί, η όλη προσπάθεια απαιτεί μια νέα προσέγγιση στις επενδύσεις: επενδύσεις θεσμικού χαρακτήρα με τη δημιουργία κατάλληλων δομών διοίκησης και διαχείρισης της τουριστικής οικονομίας γενικά, επενδύσεις στη γνώση, ανθρώπινο παράγοντα και τεχνολογία, καθώς βέβαια και επενδύσεις που θα διαφοροποιούν και θα αναδεικνύουν την μοναδικότητα της τουριστικής εμπειρίας στην Ελλάδα.

 

Οι επενδυτικές πολιτικές που θα πρέπει να ακολουθήσουμε στα αμέσως επόμενα χρόνια και ενόψει Δ ΚΠΣ, είναι το θέμα του 5ου Συνεδρίου «Τουρισμός & Ανάπτυξη» που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στις 16 & 17 Οκτωβρίου 2006.


 

 

ON LINE Σύμβουλος/Επικαιρότητα


 


 

 

 



powered by HOTSoft.gr
ίντερνετ, δίκτυα & τηλεπικοινωνίες